Marketing to nieocenione narzędzie w budowaniu rozpoznawalności marki, pozyskiwaniu nowych klientów i generowaniu zysków w firmie. Z marketingiem ściśle wiążą się takie pojęcia jak lejek sprzedażowy oraz lead nurturing. Co oznaczają? Jak je ze sobą połączyć? Sprawdźmy!
Czym jest lead nurturing?
Przyciąganie klientów z wykorzystaniem marketingu przychodzącego jest pracochłonne i czasochłonne, jednak może w znacznym stopniu zbudować rozpoznawalność marki
i wzmocnić relacje z odbiorcami. W osiąganiu efektów może pomóc lead nurturing, czyli wieloetapowy proces realizowania działań marketingowych, które umożliwiają pozyskiwanie „gorących leadów”, czyli inaczej mówiąc – wartościowych klientów. Dzieje się to poprzez odpowiednie przygotowanie ich do świadomych zakupów, gdy będą na to gotowi, np. pozyskają budżet i zdadzą sobie sprawę, że potrzebują danej rzeczy czy usługi.
W lead nurturing pomocna jest automatyzacja marketingu, np. z narzędziem PushAd, które pomaga w wysyłaniu komunikatów o pożądanej wartości edukacyjnej czy sprzedażowej. Dodatkowo działania nurturing lead pozwalają na kształtowanie wizerunku marki, utrzymywanie stałych relacji z potencjalnym klientem i budowanie jego lojalności. Mogą też przydać się w zachęcaniu do ponownych zakupów klientów, którzy już kiedyś skorzystali z usług danej firmy.
Ponadto lead nurturing znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie klient potrzebuje więcej czasu na podjęcie decyzji zakupowej. W przenośni możemy uznać więc, że rozwiązanie to sprzyja „dojrzewaniu leadów” do finalizacji zakupów – im bardziej świadomy będzie klient, tym większa szansa, że zawrze transakcję.
Lejek sprzedażowy – co to takiego?
Celem każdej firmy, bez względu na rodzaj oferowanych usług, jest sprzedaż. By ją generować, należy docierać do jak największej ilości klientów ze swoją ofertą, która będzie interesująca i atrakcyjna z punktu widzenia odbiorcy. Termin lejek sprzedażowy, ilustruje pełen proces sprzedaży, a dokładniej mówiąc – wszystkie etapy, przez które osoby zainteresowane produktem muszą przejść. Obejmuje on moment, w którym potencjalny klient dowiedział się o produkcie, wszystkie chwile jego styczności z marką
i produktem, aż po finalizację zakupu. Kształt lejka doskonale odzwierciedla sprzedażową rzeczywistość – tych, którzy są zainteresowani firmą i jej produktami jest znacznie więcej niż tych, którzy faktycznie dokonują zakupu. Lejek pozwala na przeanalizowanie wszelkich etapów sprzedaży i podejmowanych przez klientów działań, co sprzyja usprawnieniu strategii marketingowej.
Jak połączyć lejek sprzedażowy i lead nurturing?
Na każdym etapie część z pozyskanych kontaktów jest eliminowana z lejka sprzedażowego, przez co do ostatniego stadium finalizacji transakcji, dociera znacznie mniej osób. Lead nurturing może pomóc w tym, by sytuacja prezentowała się znacznie korzystniej, a ilość porzuconych koszyków malała. Zbyt wczesna próba sprzedaży może okazać się falstartem – klient nie jest gotowy na zakup, a jego zniechęcenie skutkuje porzuceniem koszyka. Gdy w grę wkroczą spersonalizowane komunikaty marketingowe, które będą „pielęgnowały lead”, możliwe będzie przygotowanie klienta do podjęcia decyzji zakupowej, gdy przyjdzie na to dobry moment. Proces ten polega na zachowaniu stałej i wartościowej interakcji na linii klient – sprzedający, która może zaprocentować.
Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Sprawdź narzędzie automatyzacji marketingu: https://push-ad.com/.